Strefa MTB Sudety to nie tylko najlepsze miejsce na rowery w Polsce, ale także unikalne połączenie trzech faktorów: aktywnego spędzania czasu wolnego (sport i rekreacja), obcowania z przyrodą w jej nienaruszonej postaci (park krajobrazowy Gór Sowich, Góry Suche) oraz turystyki na obszarze oferującym ponad 10 zabytków rozpoznawalnych w Polsce i Europie ( m.in. Twierdza Srebrna Góra, Riese, Osówka, Zamek Grodno) i ponad 100 mniejszych lokalnych atrakcji.
Odwiedzając Strefę MTB Sudety każdy znajdzie coś dla siebie, bez względu na to czy jest dzieckiem, osobą w kwiecie wieku, seniorem, zawodowcem czy amatorem. Przygotowana została wspólna strategia prowadzenia projektu. Pod marką Strefa MTB Sudety zebrane zostały mniejsze podmioty i osoby z branży rowerowej, dodatkowo zaangażowane zostały gminy oraz nadleśnictwa. Z tak zaprojektowanego partnerstwa powstał projekt rozległego terenu, który został wyposażony w szeroko pojmowaną infrastrukturę (oznakowanie, punkty dostępu, singeltracki, certyfikowane obiekty noclegowe i gastronomiczne itp.)
. Następnie zakomunikowaliśmy działalność w ponad 100 publikacjach w różnych mediach branżowych, ogólnopolskich i regionalnych. Wynikiem dotychczasowych działań były w 2016 roku odwiedziny ponad ~25 000 użytkowników naszego systemu tras oraz start prawie 1500 zawodników we współorganizowanych przez nas zawodach o Puchar Strefy MTB Sudety. Zgodnie z naszą polityką dynamicznego ale zrównoważonego rozwoju przeznaczamy nakłady na analizowanie globalnych trendów w branży rowerowej, wprowadzenie komunikacji za pomocą filmów w formacie 4k, system elektronicznych zapisów na zawody. W marketingu skupiamy się na byciu blisko odbiorców kładąc duży nacisk na social media i skuteczne targetowanie (również w obcych językach) Wykorzystanie nowych technologii w rozwoju produktu i jego promocji: Obecnie wprowadzamy qr kody, jesteśmy aktywni na wszelkich portalach definiowanych jako web 2.0, kładziemy duży nacisk na geotargetowanie, stosujemy taktykę PR – be everywhere. Jesteśmy w fazie prac nad interaktywną mapą Strefy. W najbliższej przyszłości przemodelujemy także naszą stronę internetową pod kątem responsywności i user experience (w zależności od pozyskanych środków zewnętrznych lub stanu własnych).